August 2, 2016

Portaal Software: Elkaar Informeren en Samenwerken

Uw #1 Business Booster

Koppel bestaande softwaresystemen aan elkaar. Uw portaal naar alle bedrijfsinformatie op één centrale plek. Voor iedereen die er mee moet werken beschikbaar. Aernoud Florijn van ENDROiT Web & App Development legt portaal software in 1 minuut uit:

Voorbeelden

  • Laat klanten meekijken in uw portaal naar de laatste facturen of de status van hun order.
  • Of laat uw medewerkers hun salaris- en/of contractgegevens inzien door in te loggen op uw bedrijfsportaal.
  • Patiënten loggen in om zelf hun afspraak in te plannen en de uitslag van een onderzoek te bekijken.
  • Uw eigen medewerkers kunnen de gegevens van bestaande software in uw bedrijf in één oogopslag bij elkaar zien.

“Dat is portaalsoftware”

De zes voordelen van een software-portaal voor klanten, leveranciers of bijvoorbeeld patiënten

  1. Een portaal zorgt voor optimale klantenbinding
  2. Operationeel kan er veel efficiënter gewerkt worden
  3. Processen eenvoudig onderling softwarematig faciliteren
  4. Samenwerken met partners, klanten of leveranciers die overal gevestigd kunnen zijn
  5. Besparing op FTE’s: het portaal neemt veel functies over
  6. Unieke kansen voor up-sell en cros-sell.

Het online delen van informatie met klanten, medewerkers, leveranciers of patiënten is zonder een  portaal vaak een complexe en tijdrovende klus. U wilt weten wat er bij uw klanten, leveranciers, patiënten of medewerkers speelt en hen op de hoogte houden over de informatie die u over hen heeft. Om dat proces eenvoudiger te maken werken veel bedrijven inmiddels met handige portaal-software.

De oplossing: een software-portaal met uw klanten, leveranciers, patiënten of medewerkers

U kent ze wel. De portals. Van mijn-ing.nl tot mijn-ziggo.nl. Waar u kunt inloggen en alles kunt inzien binnen de relatie die u onderhoudt met bijvoorbeeld uw leverancier of werkgever. Steeds meer bedrijven kiezen voor het gemak van een portal voor afgeschermde informatie die alleen gedeeld wordt tussen het bedrijf en hen die het aangaat. De portal wordt aangesloten op bestaande software in uw organisatie. U besluit wat u deelt en met wie. 100% veilig via een Cloud Applicatie voor web, tablet of smartphone.

“Zodra uw relatie is ingelogd heeft u zijn aandacht en kunt u uw aanbieding onder de aandacht brengen.
Met één klik op de knop kan een transactie in gang gezet worden.”

Extra voordelen van portaal-software

Het wordt steeds lastiger om uw bestaande relaties te bereiken met sales gerelateerde zaken. In een portal kunt u die zaken makkelijk kwijt. Denk aan cross-sell (u heeft het ene product verkocht en probeert een ander gerelateerd product te verkopen) of up sell (u verkoopt hetzelfde product nog een keer in een andere variant). U kent de situatie van uw relatie, dus u kunt een op maat gesneden aanbieding maken.

Creëer écht werkende samenwerking

We leven in een 24/7 maatschappij. We willen op ieder moment alles weten, alles kunnen en alles kunnen veranderen. We willen in control zijn. Hoe makkelijk kunnen uw klanten, medewerkers of leveranciers bij hun gegevens die u over hen heeft terecht? Vaak zijn het de kostbare FTE’s die tijdens kantooruren al dit soort zaken regelen. Tegenwoordig willen we communiceren, samenwerken en integreren vanuit iedere denkbare locatie. Afstanden zijn geen issue meer. U wilt een organisatie die simpeler, sneller, minder foutgevoelig, beter bereikbaar en stabiel is. Zodat uw klanten alleen al daarom graag zaken met u doen.

“Met de huidige technische stand van zaken is dit eenvoudig mogelijk
tegen een geringe investering met het ENDROiT WebPortal”

Alles stakeholders toegang tot hun eigen data 

In een portaal geeft u de mensen en/of bedrijven waar u dagelijks mee werkt de toegang tot de data binnen uw bedrijf, die voor hen van belang is. Die data kunnen zijn:

  • orders of opdrachten en de status er van
  • een planning waar meerdere partijen mee moeten werken, geen versiebeheer meer van planningsdocumenten
  • documenten delen, denk aan een polisblad, een bouwtekening, contracten
  • financieel: overzicht over uitstaande orders, facturen, schuldpositie
  • vergelijkende trendcijfers: u kunt leden van een vereniging onderling anoniem vergelijken en die verschillen tonen aan de groep

Portaal software

Bepaal zelf wie toegang heeft tot welke gegevens

De eigenaar van de portaal bepaalt wie tot welke data toegang heeft en op welke manier (lezen, schrijven, raadplegen en toevoegen en/of verwijderen). Op het plaatje hierboven een zeer eenvoudige schematische weergave van een portaal met klanten en offertes en facturen. Aernoud is de eigenaar en maakt alle fakturen en offertes. De drie bedrijven links kunnen alleen de offertes en facturen zien die voor hen van toepassing zijn.

Maatwerk precies afgestemd op uw bedrijfsprocessen

Ieder portaal is maatwerk en afgestemd op uw specifieke wensen en bedrijfsprocessen. We leggen eenvoudig koppelingen naar uw bedrijfssoftware zoals bijvoorbeeld Exact Online, Account View of Sharepoint Online. In een vrijblijvend gesprek spreken we de wensen door en doen een voorstel inclusief een bandbreedte van de kosten. Pas dan besluit u om al dan niet met ons in zee te gaan.

Een demo van onze portaal software module

Bekijk in 1 minuut wat de look-and-feel is van onze portaalsoftware. Op basis daarvan worden de losse modules toegevoegd en doorontwikkeld.

U kunt onze basismodule nu ook zelf proberen! 
Vul hier het formulier in en ontvang van ons de inlogcodes van onze demo-portal


Kies nu ook voor een eigen portal, ontwikkeld door de specialisten van Endroit

Bent u ook benieuwd of een portal uw business kan boosten of wat uw specifieke mogelijkheden zijn? De portal-specialisten van ENDROiT doen eerst een impactanalyse om te kijken hoe een portal kan zorgen voor een procesoptimalisatie binnen uw bedrijf. Tevens onderzoeken we de bestaande software in uw bedrijf om die te verbinden met de portal. Dat scheelt straks veel dubbel werk: een enorme efficiëncyslag!

Lees verder over onze unieke manier van softwareontwikkelen, of neem contact op om eens te sparren over de mogelijkheden. De eerste gesprekken zijn vrijblijvend, verplichten tot niets maar geven wel een goede indruk wat ENDROiT Web & App Development voor uw organisatie kan betekenen.


FlorijnAernoud Florijn – Zakelijk Directeur / Sales & Account Management

Aernoud Florijn werkte al sinds 1995 als business analist en desktop-applicatie ontwikkelaar in verschillende programmeertalen. Hij is sinds 1998 eigenaar van het succesvolle Florijn Business Solutions | OfficeProfs voor applicatieontwikkeling in Microsoft Office en VBA (Visual Basic for Applications).

Aernoud komt graag eens vrijblijvend praten om uw wensen en eisen door te nemen en om samen te kijken wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.